måndag, september 03, 2007

Glad idag

Idag vaknade jag med glatt humör! I eftermiddag landar nämligen Jani och Mia på Koh Samui. Superkul att få besök! Dessutom kom Kattis och Ludde med det skojiga beskedet att dom har bokat biljetter till Filippinerna, de landar på självaste julafton :-).

Idag börjar också skolan igen. Ja, jag tycker att det ska bli riktigt kul (men vi får väl se om några månader vad jag tycker då, ha ha ha). När man har legat på sofflocket i nästan 3 månader då ser man faktiskt fram emot att göra något. Nu vet jag att om jag av någon anledning skulle bli förmögen någon gång så skulle jag inte sluta jobba, inte helt och hållet i alla fall. Man behöver någon slags aktivitet att sysselsätta sig med. Jag kommer att läsa 125 %, d.v.s. lite mer än heltid. Jag kommer att läsa kurserna HR-arbete i Teori och Praktik, Arbetsrätt och Organisationssociologi. Jag hade egentligen inte tänkt läsa den sistnämnda kursen men gör jag det så får jag min examen från Lunds Universitet vilket smäller lite högre än en examen från Umeå Universitet. Den kurs jag ser mest fram emot är dock Arbetsrätt. Det är det jag känner att jag saknar mest i min examen.

Nä, nu ska jag åka till gymmet och sen ska jag gå in på mina kurshemsidor och se om de har lagt upp schema för kurserna innan det är dags att åka till flygplatsen och hänta upp våra besökare.




Jani & Mia (de i röd och vit t-shirt som står brevid varandra)



Ludde & Kattis (bilden är typ 4 år gammal från när de besökte oss på Koh Samui precis när vi flyttat ned förra gången)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej på Dig gumman !

Nu ska jag & Tess dricka ett glas eller fler på Vinbaren, Gondolen.
Saknar Dig!
Kram på Dig!

Anna

12:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home