måndag, september 10, 2007

Aj aj aj!



Idag var det en vecka sedan som Jani och Mia kom hit. Veckan har gått i 180 med diverse aktivieter, alltifrån sightseeing till poolfest och dykning. Igår var vi och dök utanför Koh Tao med superfina förhållanden, två kanondyk och mysig lunch på Koh Tao. Dock så lyckades jag komma åt en sjöborre med mitt knä under nedstigningen på första dyket. De är inte farliga men fy satan vad ont det gör att bli stungen av en, jag var påväg flera gånger att avbryta dyket. När jag kom upp från dyket så drog jag ut 5 långa taggar från knät. Tur i oturen var dock att jag hade en våtdräkt med långa ben så taggarna pentererade först den så de borrade inte in sig så djupt i knät. Jag är fortfarande öm i knät och det känns försvagat. Så undivk sjöborrar!!

Imorse tog vi första färjan över till Koh Phangan så här sitter jag nu och mailar. Roger har jobbat mitt i alla aktiviteter och jag har försökt plugga. Nu tänkte vi alltså ta ett ”break” och visa dem runt vackra Koh Phangan. Vi har redan hunnit med en moppetur runt ön. Lite ångest över skolan har jag dock. Bara för att jag bestämt mig för att plugga 125 % så är kurserna väldigt krävande. Det där kan skilja sig lite beroende på kurs, lärare och skola. Jag hade hoppats att någon av kurserna hade ett lite mer lugnt tempo med mer självstudier men nu är det seminarier och inlämningar varje vecka. Puhhh! Jag får ta igen skolan sen när jag kommer tillbaka. Jani och Mia är ju bara här en kort period. Imorgon fyller Jani år och då ska vi gå på Black Moon Party. Det har vi aldrig varit på förut, bara en himla massa Fullmoon Parties. Ikväll blir det nog lite lugnt, några öl på balkongen kanske!

Jag har inte med mig någon kabel för att ladda in bilder i datorn. Det får bli nästa gång.

Hoppas ni får en trevlig vecka!